Mediátorka

My Vás počúvame…

Chrápať – ako prestať?

Sponzorovaný obsah

Chrápať

Chrápať – ako prestať?

Chrápať je nepríjemné. Narušuje kľudný spánok nielen vašemu partnerovi, ale i vám. Chrápanie má totiž neblahý účinok na kvalitu vášho spánku, môže spôsobovať i vážnejšie zdravotné problémy. Približne u 50% populácie sa vyskytuje ľahká forma chrápania, kedy sa občasné chrápanie prejaví v istej polohe, napríklad na chrbte. Problém však nastane ak chrápanie naberie formu spánkového apnoe, ktorá predstavuje pauzy v dýchaní počas spánku. Ľudia, ktorí trpia touto formou sa následne budia nevyspatí a unavení a behom dňa môžu mať aj mikrospánky. Príčinou vzniku spánkového apnoe je vznik obštrukcie (prekážky)v horných dýchacích cestách. Toto ochorenie zvykne byť zapríčinené aj nadváhou, ťažké mäkké podnebie zapadá a zužuje dýchacie cesty, následkom čoho vzduch nemôže voľne prúdiť. Človek sa budí na to, že nevie dýchať alebo si tieto prestávky v dýchaní neuvedomuje. Ako prestať chrápať? Postupov ako prestať chrápať je niekoľko (https://www.chrapat.sk/), liečba je individuálna. Liečba spánkového apnoe pomocou liekov sa ukazuje ako neúčinná, dôležité je zmeniť životosprávu. Odporúča sa prestať fajčiť, vyhýbať sa alkoholu a neužívať lieky na spanie, po ktorých dochádza k ochabovaniu dýchacích ciest. U ľudí s nadváhou sa chrápanie veľmi často zmierni, ak znížia svoju hmotnosť.



Pre ďalšie prehliadanie webovej stránky musíte schváliť používanie súborov cookies. Ďalšie informácie

Táto stránka používa súbory cookies pre lepší užívateľský zážitok. Ak súhlasíte s používaním súborov cookies, kliknete na tlačidlo „Súhlasím“, alebo pokračujte v prehliadaní webovej stránky.

Zatvoriť